Dieta maitinančioms krūtimi

Turbūt esate girdėjusi pasakymą, kad nėštumo metu reikia valgyti už du. Nors šiame pasakyme yra tiesos, nereikėtų jo priimti tiesiogiai. Tyrimai rodo, kad per didelis maisto kiekis gali gestacinį diabetą paversti 2 tipo cukriniu diabetu, todėl yra svarbu, kad su maistu aprūpintumėte organizmą visomis nėštumo metu reikalingomis medžiagomis, bet ne daugiau.

Panašios taisyklės galioja ir krūtimi maitinančioms mamoms. Turėtumėte maitintis sveikai ir subalansuotai, kad gautumėte visų maistinių medžiagų, tokiais kiekiais, kokių reikalauja jūsų kūnas. Kol maitinate krūtimi, per dieną sunaudojate 500 kalorijų daugiau nei įprastai, taigi, priklausomai nuo svorio, kurio priaugote nėštumo metu, medžiagų apykaitos ir kitų faktorių, jums gali reikėti padidinti kasdien suvartojamo maisto kiekį. Saugiausias būdas tinkamai susibalansuoti mitybą yra klausytis ką sako jūsų organizmas. Valgykite kai esate alkana ir rinkitės mažesnes, bet sveiko maisto porcijas. Jei neturite apetito, pasikonsultuokite su savo gydytoju. Kai kuriais atvejais tai gali būti pogimdyvinės depresijos ženklas.

Ką tiksliai reiškia „subalansuota mityba“?

Svarbiausia yra maisto įvairovė. Jei valgysite įvairų maistą, jūsų pagaminamo pieno skonis keisis, leisdamas kūdikiui prisitaikyti ir priprasti prie skirtingų skonių dar prieš pradedant valgyti kietą maistą. Sveika mityba priklauso nuo to ar vartojami natūralūs, ar pramoniniu būdu perdirbti produktai, kurie ne tik turi mažesnį kiekį maistinių medžiagų, bet taip pat daug ingredientų, kurie yra nereikalingi jūsų organizmui, tokių kaip dažikliai ir skonio stiprikliai. Kai kalba eina apie produktų, kurie turėtų atsidurti jūsų lėkštėje, rūšis, pagrindinis jūsų tikslas turėtų būti kasdien valgyti maisto produktus iš žemiau išvardintų maisto grupių:

  • Maistas turintis daug baltymų, pvz. liesa mėsa, kiaušiniai, žuvis (su mažai gyvsidabrio), pieno produktai, pupelės ir lęšiai.
  • Rupi duona ir ryžiai, nes juose gausu krakmolo.
  • Daug vaisių ir daržovių, ypač žalių, lapinių daržovių.
  • Kalcio turintys maisto produktai, tokie kaip pieno produktai.
  • Gerieji riebalai, randami riešutuose, avokaduose, žuvyje, alyvuogių aliejuje.
  • Daug vandens.

Maistas, kurio krūtimi maitinančios mamos turėtų vengti

Nors bendrai yra rekomenduojama valgyti daugmaž bet ką, yra tam tikrų maisto produktų, kuriuos turėtumėte apriboti ar iš viso jų vengti.

Karvės pienas gali jūsų mažyliui sukelti tokius simptomus kaip pilvo pūtimas, bėrimas, veido tinimas, viduriavimas, vėmimas ir pan. dėl karvės piene esančio baltymo, kuriam jūsų kūdikis gali būti alergiškas. Jei manote, kad būtent taip ir nutiko, pasitarkite su savo gydytoju ir kelias savaites nevartokite karvės pieno, kad patikrintumėte ar simptomai nuslūgsta.

Kol maitinate krūtimi venkite kofeino. Bendrai patariama suvartoti ne daugiau nei 200 mg. kofeino per dieną. Atsiminkite, kad kofeino yra ne tik kavoje, bet ir juodoje arbatoje, energetiniuose gėrimuose ir kai kuriuose gazuotuose gėrimuose. Dėl didesnio kofeino kiekio suvartojimo jūsų kūdikis gali tapti neramus, irzlus ir gali būti sunku jį užmigdyti.

Kol maitinate krūtimi venkite kofeino. Bendrai patariama suvartoti ne daugiau nei 200 mg. kofeino per dieną. Atsiminkite, kad kofeino yra ne tik kavoje, bet ir juodoje arbatoje, energetiniuose gėrimuose ir kai kuriuose gazuotuose gėrimuose. Dėl didesnio kofeino kiekio suvartojimo jūsų kūdikis gali tapti neramus, irzlus ir gali būti sunku jį užmigdyti.

Kartais galite pastebėti, kad jūsų kūdikiui prasideda pilvo diegliai jums suvalgius žolelių ar kai kurių daržovių, tokių kaip svogūnai, porai ar pupelės. Tai gali būti sutapimas, bet jei pastebite šiuos simptomus kiekvieną kartą suvalgius šių dalykų, rekomenduojama šių produktų kurį laiką nevartoti.

Jei esate pripratusi prie sveikos mitybos ir žolelių vartojimo, neturite keisti šių įpročių jei nepastebite neigiamų padarinių kūdikiui. Gali būti, kad jis dar būdamas gimdoje priprato prie kai kurių žolelių.